Här har vi samlat svar på frågor som vi ofta får av er som använder hemsidan.
Vem kan söka fram information om åtgärder i Åtgärder i vatten?
Det kan alla göra! För informationsinhämtning finns inga krav på behörighet till systemet.
Jag är länsstyrelseanställd och vill registrera eller redigera åtgärder i systemet, hur beställer jag behörighet?
Du ansöker om behörighet via LIAM och din närmsta chef godkänner din ansökan. Om du inte känner till LIAM kan du söka LIAM på ditt intranät så kommer du till en informationssida med allt du behöver. Skulle du ändå ha frågor så hör av dig till oss genom att skicka ett meddelandetill: atgarderivatten@lansstyrelsen.se så svarar vi så fort vi kan.
Jag tillhör annan myndighet, kommun eller är konsult och vill registrera åtgärder i systemet. Kan jag få behörighet att göra det?
Självklart! Som extern användare loggar du in via BankID. Skicka ett meddelande till: atgarderivatten@lansstyrelsen.se med Namn, E-post, Vilket/vilka Län ni ska lägga in åtgärder i och ditt personnummer ( vi behöver ditt personnummer eftersom inlogget sker via BankID, om du inte vill skicka ditt personnummer i en epost så skriv det i eposten så kan vi lösa det via telefon eller liknande). Det är bra om ni pratar med de som jobbar med åtgärder i det län du jobbar i så att de har kännedom om att du kommer lägga in åtgärder i ÅiV.